Десять заповідей для батьків:
• Не чекай, що твоя дитина буде такою, як ти, чи
такою як ти хочеш.
•
Не чекай від дитини плати за все, що ти для неї зробив. Ти дав їй життя, як
вона може тобі віддячити? Вона дасть життя іншому, той - третьому, і це
незворотний закон подяки.
•
Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що
посієш, те й пожнеш.
•
Не стався до її проблем зверхньо. Життя дане кожному, і, будь упевнений: дитині
важко не менше, ніж тобі, а може й більше, оскільки в неї немає досвіду.
•
Не принижуй!
•
Не забувай, що найважливіші зустрічі для кожної людини - це зустрічі з дітьми.
Звертайте більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо
в дитині.
•
Не картай себе, якщо не можеш зробити чогось для своєї дитини. Картай — якщо
можеш, але не робиш. Пам'ятай: для дитини зроблено не достатньо, якщо не
зроблено всього.
•
Дитина - це не тиран, що заволодіває усім твоїм життям, і не тільки плід плоті
і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку життя дало тобі на збереження і на
розвиток творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, в яких буде
рости не «наша», «своя» дитина, а душа, дана на збереження.
•
Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби їй того, чого не хотів би, щоб робили
твоїй.
•
Люби свою дитину всякою - не дуже талановитою, невезучою, дорослою. Спілкуючись
з нею, радій тому, що дитина - це свято, яке поки що з тобою.
(Семиченко В.А., Заслуженюк В.С. Психологія та педагогіка сімейного спілкування: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. - К.: Веселка, 1998. -214 с.)
(Семиченко В.А., Заслуженюк В.С. Психологія та педагогіка сімейного спілкування: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. - К.: Веселка, 1998. -214 с.)
Здоров’я дитини, її соціально
– психологічна адаптація, нормальне зростання
і розвиток багато в чому
визначаються середовищем, у якому вона живе. Для дитини 6 – 17 років
таким середовищем є школа.
Оскільки тут дитина
проводить 70% часу.
Існують різні
визначення здоров’я та підходи до його збереження та зміцнення в педагогіці.
Згідно визначенню Всесвітньої організації охорони здоров’я: “Здоров’я – це стан
повного фізичного, психічного та соціального благополуччя, а не просто
відсутність хвороб або фізичних вад”.
“Мати гарне здоров’я
– це мати почуття найвищого блаженства, що дозволяє людині говорити із
задоволенням: “Я почуваю Себе чудово! Я живу чудово!” – писав творець однієї з
популярних сьогодні систем оздоровлення Бречч. Відомо, що основна мета життя –
щастя. Але до нього веде одна дорога: міцне здоров’я. Здорова людина любить
життя. Здорова людина рідко буває нещасливою.
Важко уявити
собі у числі активних і повноцінних учасників навчально-виховного процесу
дитину або вчителя, у яких постійно болить голова, що знаходяться у постійній
нервовій напрузі, всього бояться...
Здоров’я – єдність
соматичного, психічного, духовного, соціального, інтелектуального та творчого
аспектів здоров‘я, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад.
Фізичне
здоров’я складає організм людини як біологічну систему: органи і системи
життєзабезпечення, їхні функції та здоровий стан, фізична діяльність і
біохімічні процеси, гігієна тіла, рухова активність, здорове харчування, генетичне
і репродуктивне здоров’я, профілактика хвороб, фізичний розвиток.
Психічне здоров’я
утворюють позитивні емоції і почуття, воля, самосвідомість, самовиховання,
мотивація поведінки, стреси, психотравми, резерви психологічних можливостей
людини, запобігання шкідливих звичок, формування гігієнічних навичок і
позитивних звичок.
Духовне здоров’я –
це здоров’я в системі загальнолюдських цінностей, ідеал здорової людини,
традиції культури українського народу, розвиток позитивних духовних рис,
духовні цінності й засоби розвитку духовності.
Соціальне здоров’я
- соціальні потреби та інтереси, етика
родинних зв’язків, наслідки антисоціального ставлення до довкілля, соціальне
забезпечення життєво важливих потреб, соціальна адаптація, здоров’я нації,
формування потреби вести здоровий спосіб життя.
Інтелектуальне
здоров'я - це можливість відкрити наші уми для нових ідей та досвіду, які
можуть допомогти в поліпшенні особистої, групової та суспільної взаємодії.
Інтелектуальне
здоров'я це:
• Стимулювання розумового розвитку;
• Участь в інтелектуальних і культурних
заходах;
• Пошук нових ідей та розвиток інтелекту.
На шляху до
інтелектуального здоров'я необхідно витрачати більше часу на навчання,
наприклад читання книг, журналів і газет, для того щоб бути в курсі поточних
питань та ідей.
Одним із складових
здоров‘я є і творчість. Тому що саме творчий підхід до вирішення будь-яких
життєвих проблем, задач робить людину здоровою.
Від чого ж
залежить здоров’я людини?
У результаті численних досліджень вчені встановили, що
серед чинників, від яких залежить здоров’я людини, яка проживає у цивілізованій
країні в умовах миру, за відсутності природних катаклізмів, приблизно 20-22%
припадає на екологічні та соціальні чинники, 20-22% - на спадковість і
генетичні порушення, 8-10% - на розвиток медицини і якість медичного
обслуговування та охорони здоров’я, а близько 50% припадає на спосіб життя
людини, на її ставлення до власного здоров’я.
Ось чому тема
створення у школі здоров‘язберігаючого середовища є такою актуальною.
Ключовими
компетентностями, що сприяють здоров’ю, якими повинні володіти учні для
успішної соціалізації, є наступні:
- навички раціонального харчування;
- навички рухової активності та загартування;
- санітарно-гігієнічні навички;
- навички організації режиму праці та
відпочинку;
- навички самоконтролю;
- навички мотивації успіху та тренування волі;
- навички управління стресами;
- навички ефективного спілкування;
- навички попередження конфліктів;
- навички співчуття (емпатії);
- навички поведінки в умовах тиску;
- навички співробітництва;
- навички самоусвідомлення та самооцінки;
- визначення життєвих цілей і програм;
- аналіз проблем прийняття рішень.
(За матеріалами Інтернету)
Немає коментарів:
Дописати коментар